DIMITE UN ACADÉMICO DE LA ACADEMIA DE L'ARAGONÉS


Ayer, uno de los 17 miembros de la autodenominada Academia de l'Aragonés' Manuel Marqués, presentó su renuncia en desacuerdo con las normas gráficas propuestas, "que son carentes de cientificidad filológica, al basarse únicamente en criterios etimológicos".

Fuente: www.heraldo.es

29 comentarios:

  1. Y van ... Qué refirme social tien agora mesmo lo EFA como autoridat lingüistica?

    ResponderEliminar
  2. Pos ayere me han dito que dimitió atro més. Y espera.

    ResponderEliminar
  3. Ya heban dimitiu Carlos y Óscar, y Roberto veigo que escribe con a ortografía de 1987 ... Aragüés contina en o EFA, pero s'en ha dau de baxa de Fablans Zaragoza, chunto con Feliciano.
    Creigo que os ligallos que achuntaban a la Federación de Fablans con o EFA s'han trencau de raso.
    No paso pena.

    ResponderEliminar
  4. Pos suma-le Rafel Vidaller que tamién se'n ha iu. U siga d'os 19 que fundón l'Academia, 5 se'n han iu, ye decir, más d'o 25%.

    Muitos metiemos muitas esperanzas en ista Academia y más que más por a fegura d'o president (una persona que dica o 2005 no la conoixeba DENGÚN y que nunca ha escrito ni ha feito cosa por o benasqués u por l'aragonés ) que la ye estricallando han perdiu toda credibilidat. El se meterá en o Consello Superior y a l'Academia de l'Aragonés d'o 2006 adiós! Porque liberau ya ye, ya! A vivir d'o cuento sin fer cosa.

    ResponderEliminar
  5. Ye lo que bi ha.

    A viyer tamien lo que tarda Nagore en fuyir plorando d'o Consello Superior d'as Luengas en no trobar-se l'epicentro de tot.

    Culpa d'os chunters que le fan caso.

    ResponderEliminar
  6. Hombre, tenendo en cuenta que sí Nagore ye prou autoritario, pero tanto Nagore, como J. Vázquez, Saura u Benítez tienen ciencia y tienen dezaga d'ells una carrera larga de treballos e investigacions, cosa que no puede decir Castán que no ha feito nunca cosa. Bueno sí, o Guvierno d'Aragón lo liberó y agora vive de l'aragonés. Ixo sí, sin fer cosa per ell, fueras de meter a parir a totz os de demás y a escribir cartas en l'Heraldo. Án son as famosas presentacions d'a grafía por l'Alto Aragón??? y que os patrimonials la confirmarían u la refusarían? Pos ixo.

    ResponderEliminar
  7. Qué ye ixo de que Castán ye liberau y vive de l'aragonés? Qué puesto ocupa? A qué fin?
    D'atra man, qui piense que Nagore piensa fuyir de o Consello Superior ye que no lo conoxe. Lo Consello Superior ye una instancia oficial, academica, y Nagore ye acostumbrau a ser minoría en o Departamento d'Hispanicas, antis veyeremos á os de o EFA acachar l'esquinazo deván de a SLA, ta dentrar en l'Academia, encara que no más siga como palanganeros d'Anchel Conte.
    A clau ye lo venién guvierno d'Aragón: un pauto PSOE-CHA, que ye con lo que suenia Nagore, sinificaría o refirme de as tesis de Nagore dende o guvierno (u siga, tamién de o PSOE, que cambearía ta fer honra a lo suyo nuevo socio) y toz a tornar ta la ortografía de lo 87. Cualsiquier atra combinación ... o PSOE no cambeará de posición y se ferá una ortografía tal cual a castellano-espanyola y prau.

    ResponderEliminar
  8. Quasi 300 personas en a presentación d'a propuesta grafica ye poco refirme social?

    Ya me diretz en que acto d'o Consello u d'a SLA consiguen ixa repercusión.

    ResponderEliminar
  9. "Palanganeros de Ánchel Conte?", "acachar l'esquinazo deván de a SLA"?

    Pensa el flaire que totz son d'el suyo aire

    ResponderEliminar
  10. Refirme social sería presentar ixa grafía en Echo u Benás u an que siga y que i vaiga la chent i siga d'alcuerdo? Por qué no la i presentan? Án son as famosas alegacions que ferían os patrimonials en as vals como dició Castán? Por qué se'n son ius ya 5 academicos? Ye muit fácil emplir un auto en Zaragoza (ciudat de más 700.000 habitadors) con alumnos d'os cursos d'aragonés y conoixius, como fizon, por cierto, con as sesions d'o II Congreso en Zaragoza. U ye que ixa grafía nomás ye pa que la escriba chent d'a Madalena y as Delicias?

    ResponderEliminar
  11. Ye verdat que l'Academia de l'Aragonés ye esferén a cuan se creyó y que bi ha chen que i confitaba que se'n ye ita... pero ixo no significa que o que han feito, y o que fan, no tienga valura. Muita chen la emplega y la refirma. Ixo ye un feito.

    ResponderEliminar
  12. A cosa ye que han dito muitas cosas que dimpués no s'han cumpliu. No se puede decir que l'unico important son os patrimonials y de vez tener a sede en Zaragoza! Qué sentiu tiene ixo! U que a grafía no tienga garra esmienda de patrimonials: totas son de Zaragoza. No s'ha continau con o buen treballo de fer presentacions por l'Alto Aragón. Ixa ye a clau. Manuel Marqués, que ye patrimonial, lo dició bien claro. Aragón no sólo ye Zaragoza, encara que bi haiga chent que no quiera ubrir os uellos y lo diz un zaragozano.

    ResponderEliminar
  13. Pos sí, "flaire", ixa ye la mía opinión. Yo nunca no he refirmau as posicions de a SLA, encara que pienso que bellas de as creticas que fan son ciertas. Creigo que a suya propuesta de prencipiar con os subsistemas en cuenta de con un sistema común ye absurda: ye una custión de conceuto: no puede haber subsistemas sin un sistema de referencia previo. A suya propuesta leva enta la dialectización.
    Sobre o treballo de o EFA, profes que considero que s'ha de tener en cuenta, de feito creigo que a suya propuesta ortografica ye millor que la de o Consello, más amanada á la reyalidat social, pero as maniobras que son fendo me parixen raras, no me cuacan.
    EStá bien que'n habese 300 presonas en a presentación, asinas podioron ascuitar a lo representán de o Guvierno d'Aragón que a EFA no ye l'Academia, encara que belún que bi asistió no lo quiera almitir encara.
    Lo que si que tiengo platero ye que en Fablans de Zaragoza, a mayoría de a chen contina fendo servir a ortografía de lo 87 y en a Federazión de Fablans tamién. Y astí bi ha chen de a montaña, y no poca.

    ResponderEliminar
  14. En ixe acto, ixos 300 asistents podiemos sentir decir a Manuel Castán que a lei de luengas ye a lei tamién de l'EFA-ACAR, como no podeba estar d'atra traza, y tamién sintiemos a o Viceconsellero emponderar o rigor d'o treballo feito por L'EFA, a cercanía y lealtat mutua entre l'EFA y o Gubierno entre istos anyos, y decir que ista propuesta l'habrá de tener muit en cuenta l'Academia que creyará o CSLA.
    Yo soi estau en quantos actos que ha charrau M. Castán y d'atros que ha charrau J.J. Vázquez y no i veigo garra enganyo, totz lo sabébanos, y totz dos dicioron a mesma cosa.

    O que pasa ye que a lechitimidat de l'ACAR y o II Congreso ye, como denantes a lechitimidat d'o I Congreso, una lechitimidat dada por o movimiento social quan no i heba garra lei. A lechitimidat dada por o poder lechislativo, como dició Castán o chueves, ye más gran, prou que sí, ya que ye dada por tot o pueblo aragonés.
    Pero... qué hese pasau si nunca no i hese habiu lei de luengas? Y que pasaría si no se plega a constituir l'Academia oficial? Qué pasaría si se deroga a Lei antes que no faiga cosa l'Academia oficial?
    L'EFA recibió un mandato d'o Congreso, y ha mirau de cumplir-lo. Agora as condicions han cambiau pero ixe treballo feito dica l'anyo pasau (fruito de converchencias de criterio de chent que partiba de posicions bien distantes) caleba que lo rematasen y presentasen, y como que as condicions han cambiau, se presenta como "Propuesta Ortografica" ta que qui ostentará a lechitimidat la pueda tener en cuenta.
    Manimenos, entre que ixo pasa y se constituye ixa Academia (si ye que se fa, que aspero que sí), l'autoridat lingüistica ta qui hemos participau en os procesos congresuals de l'aragonés ye a de l'EFA-ACAR.

    ResponderEliminar
  15. En tot d'alcuerdo con o zaguer anonimo. Pero t'oblidas d'una cosa prou important. L'Academia naixió sin o refirme ni d'a DGA ni d'a Universidat de Zaragoza (ixo se sabeba antes de fer o Congreso) y drento d'as asociacions ni a SLA, ni o REA ni o Consello apostón per ella (encara que bells miembros i sigan). Pero agora que ya 5 miembros se'n han iu bella cosa pasa, no? No bi ha doctors en filolochía, ni profesors universitarios ni especialista en luenga medieval u toponimia per eixemplo. Y nomás faltan as declaracions d'o president... que no fa que joder-lo tot quan charra.

    Y enganyo bi'n ha quan te dicen CLARAMENT EN A CARA que no puetz fer servir o nombre ACADEMIA y lo fas (leye-te o que metió l'Heraldo) y o correu de Castán decindo que l'EFA ye a unica autoridat lingüistica ye un enganyo.

    ResponderEliminar
  16. Per cierto án yera Castán en o I Congreso d'o 87? Que yera ubierto y podió participar-ie y decir a suya opinión.

    ResponderEliminar
  17. Soi l'anonimo d'as 14:33.
    O primero decir que ixe mensache que en charratz, escrito en benasqués, no ye de Castán. No diré o nombre de l'autor, porque yera una comunicación privada que yo tamién recibié, si lo leye l'autor y quiere, que lo diga.

    Sobre o tema d'o nombre d'Academia. Cal decir que o congreso la denominó asinas, y Chuntos por l'Aragonés rechistró a marca antes d'o Congreso. Asinas cada vegada que s'emplega ye una marca rechistrada. L'asociación en que se plasmó ixe resultau d'o congreso no se clama Academia (porque no puede), pero tiene rechistrada a marca "Academia de l'Aragonés". Ixo tampoco no ye enganyar porque siempre lo han dito (y como dices, ya se se sabeba de denantes), y tamién se dició o pasau chueves.
    D'atra man, o nombre "Estudio de Filolochía Aragonesa" ta l'autoridat normativa de l'Aragonés me pareix tant digno u más que o d'Academia (no tot han d'estar Academias), pero ye de dar que a marca "academia" ye más fácil d'explicar u de que plegue a la chent (un tema de márketing, a la fin, seguntes a mía opinión externa).

    En tot caso, si lo pensatz, ha d'haber estau un acuerdo tacito, ya que si tant ofendiu estase o Gubierno con l'emplego d'ixa parola, no hese permitiu que o suyo logotipo figurase a canto d'o de l'Academia en a Propuesta Ortografica, ni i hesen presidiu l'acto de presentación con ixe nombre.

    Por tot ixo, sigo pensando que no i hai garra enganyo, ya que tot o que decitz se sabeba y se sabe y l'han dito publicament cada vegada que ha caliu. En tot caso, si no hetz estau en ixos actos entiendo que se pueda pensar que se i haiga dito atra cosa.

    Y a o zaguero anonimo, tanto o I Congreso como o II estioron ubiertos y con un treballo previo important. Qui querió en cada inte, dició lo que creyeba que teneba que decir.

    ResponderEliminar
  18. A veyer, soi l'anonimo d'as 14:33.
    En primeras, o correu que en charratz, que ye escrito en Benasqués, NO ye de Manuel Castán. No digo de quí ye porque ye un correu privau que tamién recibié yo. Si l'autor leye isto y lo quiere decir, que lo faiga.

    Dimpués, sobre o nombre de l'Academia. Como dices, ya se sabeba dende antes d'o congreso que garra asociación puede inscribir-se como Academia. Por ixo Chuntos por l'Aragonés rechistró a marca "Academia de l'Aragonés", y o congreso denominó asinas a la entidat que se i creyó. Ixa marca ye o que emplega l'EFA y asinas lo dición o chueves. Que por atro costau, Estudio de Filolochía Aragones me pareix un nombre tant digno u más que Academia ta nombrar a l'autoridat lingüistica (no tot han d'estar Academias). Ixo sí, m'entrefilo que ye más fácil d'explicar y de plegar a la chent con o nombre d'Academia (no ye que una qüestión de marketing, tal y como yo lo veigo).
    En tot caso, si lo pensatz bien, veyeretz que ye un acuerdo tacito con o Gubierno, ya que si tant ofendiu estase o Gubierno con l'emplego d'a parola Academia, no hese permitiu que o suyo logotipo salise en as tapas d'a Propuesta Ortografica a canto d'o de l'Academia, ni tampoco hesen presidiu l'acto de presentación.

    Pero ixo no ye nuevo, porque si sotz estaus en os actos publicos de l'Academia, tot ixo l'han dito siempre asinas.
    Por ixo digo que no i hai garra enganyo, pero tamién entiendo que si no i sotz estaus, en leyer qualques cosas, podatz pensar que haigan dito atras cosas.

    Tal y como diz o zaguer anonimo, tanto o I congreso como o II estión ubiertos (y con un treballo previo important) y i podión participar os que quison, y cadagún i dició y fizo o que pensó que teneba que decir y fer.

    ResponderEliminar
  19. Si o EFA reconoxe que no tien l'autoridat academica que reivindicaba en o II Congreso ye fendo lo correuto, y as esplicaciones me valen y me parixe bueno.
    Pero no puedo olvidar-me de que fa cuatro anyos, cuan yo deciba por astí que ixo ya se sabeba que heba de rematar asinas, pues o Guvierno d'Aragón SIEMPRE dició que no reconoxería denguna Academia surtida d'una Asambleya me se faltaba á o rispeto y me se meteba de chupa de domine. No aspero as desincusas de as presonas que asinas auturon, pues as conoxco y sabo que no son capables de reconoxer-lo.
    Pero a consecuencia d'isto ye que pa cutio m'oposaré a una fusión de Fablans con Nogará. Creigo que Nogará habría de disolver-se como asociación, dimpués de tot isto.
    D'atra man, sería menister que qui ha dito que Castán y atro academico son "liberaus" en a DGA concreten, do son liberaus y a qué fin, que puestos ocupan y porqué.

    ResponderEliminar
  20. Terne que terne con a mesma historia.

    Menos femar por internet y mas treballar por l'aragonés. Bien se vale que bi ha qui lo fa, encara que tos flora.

    ResponderEliminar
  21. Bueno, pus m'alegro que a la fin as posicions no sigan tant diferents. I hai manimenos una diferencia de matiz.

    Tal y como yo lo veigo, L'EFA creigo que sabe a lechitimidat que tiene como autoridat lingüistica por o II Congreso, y a la que se debeba, y d'a que no reniega, pero tamién saben que ista lechitimidat ye en un plano inferior a la d'una Academia creyada por a lei.

    Por ixo, como que as circumstancias son cambiadas (fa quatro anyos no yera tant claro que nunca veyesenos ista lei), o papel de l'EFA-ACAR tamién ye cambiau. A la fin, pa yo ye un exercicio de responsabilidat que, d'una man, presenten os treballos feitos (que no oblidemos que han teniu que plegar-ie dimpués d'un duro y LARGO debat interno), y d'atra man, lo faigan agora como Propuesta y afirmando a lealtat a o Gubierno.

    D'una man, cumplen con o mandato d'o Congreso, y d'atra s'aprestan t'a converchencia d'ixas dos lechimidatz, cosa que ferá más honra a l'aragonés que tirar-se a lo mont (asperemos que denguno no lo faiga).

    En ixe sentiu, encara que creigo que hue ye l'autoridat lingüistica a seguir, creigo que fan bien. Tamién s'entiende asinas que as posicions que en o debat interno han saliu menos representadas aproveiten ta salir ya que, agora que pareix muito más posible que se creye l'ALA, pensarán que pueden fer más ceprén dende difuera que dende dentro. Ye una posición comprensible (encara que poco leal, pero tampoco no conoixco os detalles ta chudgar-la).

    Si ixo lo decibas fa quatro anyos y has encertau, norabuena! Yera una d'as posibilidatz. Tamién ha habiu oportunidatz de que ixa Academia estase reconoixida por o Gubierno (y mesmo antes d'a lei de luengas), por o que he puesto saber dreitament (a primera s'esbafó en o propio Congreso, en no querer dentrar o nuclio duro d'o CFA). A segunda encara yera posible con a Proposición de Lei que se presentó, pero a Lei a la fin quedó como totz sabemos, y ixa estió a voluntat d'os nuestros representants.

    Y sobre o zaguero d'a liberación de Castán, no en tiengo información, pero si estase verdat (que ye posible, ya que l'EFA y o Gubierno firmoron bell convenio fa tiempo) será nomás parcial ya que me consta que no ha deixau en istos anyos as clases en o Instituto.

    ResponderEliminar
  22. Imos a veyer as cosas claras: a DGA totz sabébanos que nunca iba ista Academia. Ixo ye por dos cosas que ells d'o Guvierno dicen -encara que no publicament y que totz sabemos-:

    1ª A Universidat no ye representada en ista Academia. No bi ha doctors ni profesors universitarios. Totz os profesors que yeran ta dentrar en l'Academia refusón estar-ie: totz.

    2ª No bi ha sciencia en ista Academia. Quí s'esmachina que l'Academia asturiana, catalana u gallega la presidise una profesor d'instituto que nunca ha publicau garra libro sobre/u en a luenga propia, ni articlos scientificos ni monografías: cosa.

    Y o que opina a Universidat ye isto:

    Puro humo*

    José Antonio Saura Rami


    Entre los sucesivos episodios asociacionistas vinculados a las lenguas de Aragón, ninguno había arribado a las cotas de frivolidad y estrambote que ha alcanzado la presunta Academia de l’aragonés (sic), una entidad autoproclamada como tal hará un par de años con la idea de constituirse en autoridad lingüística ante el Gobierno de Aragón, pero que en realidad es de índole estrictamente privada.
    A este respecto, convendrá aclarar que son los gobiernos estatales o autonómicos quienes tienen la potestad exclusiva de crear academias de la lengua entendidas como “sociedades científicas establecidas con autoridad pública”. Como hasta la fecha la heterogénea agrupación que detenta ese título no parece haber sido reconocida por nuestro gobierno (más bien todo lo contrario, si consideramos la “Orden del Departamento de Presidencia y Relaciones Institucionales de 10 de mayo de 2006”, que ya impidió su inscripción con ese nombre en el Registro General de Asociaciones), estamos ante una usurpación de esta denominación, es decir, ante un uso espurio o ilegítimo.
    Por ello, no está bien que este grupo de personas se haya investido de ínfulas ajenas y se haya ido presentando en determinados puntos del Alto Aragón afirmando que pensaba respetar las diferentes variedades lingüísticas aragonesas (¿quiénes son siquiera para ello?) o que entre sus proyectos se hallaba realizar un Diccionario Histórico Aragonés (nadie hay entre sus integrantes capacitado para realizar una empresa como ésta). No se nos antoja demasiado ético arrogarse gratuitamente representatividad alguna y moverse entre la ambigüedad y el equívoco. Es cierto que el término resulta polisémico y contamos con academias de peluquería, de idiomas y hasta el cine americano nos ha brindado toda una delirante saga de locas academias de policía, pero no parecen ser tales los significados que reclama para sí la corporación de la que aquí hablamos. ¿O sí?
    Ignoro si Aragón necesita una Academia de la Lengua al uso para el estudio y protección de sus modalidades lingüísticas vernáculas. Lo que sí sé es que puede prescindir perfectamente de ésta, pues salvo contadísimas excepciones se halla configurada por lingüistas aficionados, que han podido publicar individualmente alguna obra meritoria, pero a los que en un mundo hiperprofesionalizado no debería confiárseles la responsabilidad científica, y menos todavía la participación en eventuales procesos de normativización lingüística. En consecuencia, sería deseable que el Gobierno de Aragón pusiera coto a una pantomima, a medio camino entre la ridiculez y la vanidad, que está llegando demasiado lejos, y concretara la vía de proyectos de colaboración con la Universidad de Zaragoza iniciados hace ya un tiempo. En fin, como la situación aquí denunciada raya en lo esperpéntico, acabaré diciendo -por si acaso- que también yo tengo el honor de no ser académico.

    ResponderEliminar
  23. A Universidat no ye representada en l'Academia quereba decir.

    ResponderEliminar
  24. Encara no tiengo ideya de cual ye a enchaquia pero bi ha comentarios que o blog (si, o blog ye un ente que piensa solenco) os i mete como "spam".
    Parar cuenta que no i soi a o canto d'o PC en toz os intes, pero de cabo cuan lo me miro por si a meso bel ta puyar-lo a o blog.

    A qui l'aiga pasato: Pazenzia que i surten toz.

    ResponderEliminar
  25. Ixa opinión ye de un que ye "profesor asociado" d'a Universidat de Zaragoza, a figura más baixa y temporal que existe y que se gosa contractar a tiempo parcial ta cubrir a docencia de traza barata. Como comprenderás, Saura se representaba a ell mesmo (y como muito a la suya asociación), pero no pas a la universidat ni a o suyo departamento (un profesor asociado ni sisquiera ye miembro nato d'o consello de departamento).
    Nagore u Zorraquino son voces muito más autorizadas ta representar a la universidat u o departamento (porque en son profesors permanents), encara que a Universidat nomás puede estar representada por o suyo Rector, l'Equipe rectoral, o Consello de Gubierno y o claustro quan iste se reune.
    O que ha teniu que decir a Universidat, tamién lo ha dito, en a figura d'o suyo rector, y debant d'os mesmos actors (Castán y Vázquez), en o congreso (o rector d'alavez) y a presentación que se i fizo en Filosofía y Letras (o rector d'agora), y prou que yera muito más amanada y ubierta a la colaboración que no ixa soflama.
    Ta rematar, ya que se fica ixa carta (a títol personal), caldría penchar tamién a respuesta a l'atra semana en o mesmo medio, ta que se pueda chudgar:
    http://farm4.static.flickr.com/3286/2964927008_2316809e64_b.jpg

    ResponderEliminar
  26. Compartirás, seguntes o tuyo criterio aplicau a Saura (que por cierto tiens razón), que as opinions de Castán no son que as d'un profesor d'instituto que amás ye meyo liberau. Con a chicota diferencia que Saura ye doctor en Filolochía y a suya tesis doctoral ye sobre una variedat de l'aragonés y autor de buena ripa d'articlos sobre variedatz d'aragonés. Castán no puede decir o mesmo.

    ResponderEliminar
  27. Comparto que ni Saura representa a la Universidat de Zaragoza (ni a o suyo departamento), ni Castán representa a o Departamento d'Educación d'a DGA (ni a o suyo instituto). Totz dos charran a títol personal, cadagún con a suya qualificación, trachectoria, ditos y feitos a la esquena. Si Saura encara preside a SLA, alavez, quan firma explicitament como tal, tamién la representa, seguntes os suyos estatutos y Castán o mesmo con o EFA.

    O que me pareixió manipoliador y falso estió decir "Y o que opina a Universidat ye isto".

    A opinión de Saura sobre temas lingüisticos ye d'as más qualificadas (por ixo habría d'estar en qualsiquier academia). A suya opinión sobre os procesos d'o movimiento de l'aragonés me pareixen nomás opinions a o mesmo ran que atras (no guaire qualificadas en iste caso). Totz sabemos que i hai chent muit qualificada lingüisticament (chent más important en a Universidat), que tienen ideyas opuestas a qualsiquier proceso de codificación o revitalización de l'aragonés.

    Cal contar con todas as qualidatz d'as chents que son empentando por a dignificación y revitalización de l'aragonés, y más encara as d'aquells que lo tienen como luenga materna. En iste proceso, cadagún habría d'estar en o puesto dende a on más pueda aduyar.

    ResponderEliminar
  28. A Universidat de Zaragoza no piensa cosa, como tal. Isto ye verdat agora y cuan la chen de Chuntos por l'Aragonés se feba un café con Pétriz y deciba "a Universidat mos refirma". Pues no. Igual que Saura no ye a Universidat, o suyo Rector tampoco no.
    Os Departamentos tienen autonomía ta prener posición sobre custions que les pertocan. Y o Rector nunca no ferá cosa en contra de a posición de o Departamento afectau: o suyo cargo ye más que más politico, ye fendo politica y no se mulla que lo chusto.
    Cuál ye a correlación de fuerzas en o Departamento de Filochía Hispanica?
    Pues os partidiarios de a dialectización (incluyindo SLA) mayoritarios y os partidarios de o I Congreso minoritarios. No bi'n ha de chen de o II Congreso.
    Tot o discurso cientifico está bien, pero ye menister parar cuenta de que lo que se ye fendo ye politica y que a la fin a composición de l'Academia ye una custión politica.
    Por cierto, no soi adivino, pero que lo Guvierno d'Aragón nunca no aprebaría una Academia "surtida d'una asambleya" ye un dito que la chen de Chuntos por l'Aragonés s'ascuitó de os altos cargos de o Guvierno d'Aragón dende o prencipio.
    Atra cosa ye que Nagore y Nabarro se pensasen que ta 2007 sí que se cumpliba o suyo suenio: CHA dentraría en o gubierno y los metería a ellos ta endrezar a politica lingüistica. Por ixo lo Consello refirmó, de primeras, lo II Congreso.
    Pero ye que lo I Congreso, ta pascuas de 1987, estió igual: no caleba fer un Congreso ta refirmar lo que veníbanos fendo dende ya feba 20 anyos, pero si ye heba una oportunidat ta que o Consellero de Cultura (Bada) venise, dos meses antis de as eslecions autonomicas, ta clausurar o Congreso, dicindo con a suya presencia "si CHA dentra en as Cortes, pautamos o gubierno y vos damos a politica lingüistica", Alfonso Guerra no dixaba pautar con o CDS a Marraco y sólo que le quedaba la posibilidat de pactar con IU y CHA.
    Pero CHA s'en quedó fuera y o PAR con a participación de o PP y o refirme esterno de o CDS pilló a presidencia d'Aragón y tot estió de valdes.
    Os procesos de os dos Congresos son dos calcos, lo que pasa que o movimiento ha crexiu en 20 anyos y ya Nagore no lo controla ... y antimás en a Montanya, la chen no ha adempribiau la ortografía de lo I Congreso, asina que la reculada de o II yera previsible ...

    ResponderEliminar