NOGARÁ CRITICA EL RETRASO EN LA APLICACIÓN DE LA LEY DE LENGUAS

La Asoziazión Nogará ha criticado el retraso en la aplicación de la Ley de Lenguas y la falta de desarrollo de las academias del aragonés. La asociación reclama más apoyo para el aragonés y el catalán.

La Asoziazión Nogará considera que la aplicación de la Ley de Lenguas va “muy retrasada” y confía en que después de las elecciones se dé un impulso a la norma desde las instituciones.

Así lo ha señalado Fernando Estaben, profesor de la asociación, antes de dar comienzo a las XVIII Chornadas d’as Luengas d’Aragón de Nogará en la que se va a explicar el actual estado de las lenguas de Aragón y la situación de desarrollo de la Ley de Lenguas.


A su juicio, la norma “no está cumpliendo” con sus plazos puesto que el Consejo Superior de Lenguas acaba de constituirse y hay una falta de desarrollo de las academias de aragonés.

En este sentido, Estaben ha reclamado más apoyo para promocionar y difundir estas lenguas. “Hay 80.000 personas que hablan catalán y entre 10.000 y 20.000 aragonés, pero todo esta muy castellanizado”, ha apuntado.

Precisamente, Nogará ha organizado estas jornadas a lo largo de toda esta semana para “dar impulso a la existencia de estas lenguas, que se reconozca su uso y promover su enseñanza”.

Fuente: www.diarioaragones.com

16 comentarios:

  1. Creigo que ye plegau o tiempo de centrar-mos en l'aragonés. O catalán no aprecisa de a nuestra aduya. As opinions sobre o catalán no han d'influyir sobre a posición sobre l'aragonés.
    Lo feito de que Nogará demande que a Lei se cumpla en plazo sinifica que está d'alcuerdo con ella, anque a yo m'hese cuacau leyer que Nogará reconoxe incondicionalment l'autoridat lingüistica de l'Academia surtida de a Lei de Luengas. Por espazar dudas.

    ResponderEliminar
  2. Ya puetz estar-te tranquilo. Pro que Nogará reconoix y reconoixerá incondicionalment l'Academia d'a Lei de Luengas (como cuento que ferán totz: Ligallo, EFA, CFA, SLA), pero ista s'ha de constituir encara. Entremistanto, u si por garra razón no se plegase a constituir, a referencia ye o II Congreso de l'Aragonés (como antes más estió o I Congreso).

    ResponderEliminar
  3. A Federazión de Ligallos de Fablans de l'Aragonés ya ha reconoixiu l'autoridat de l'Academia de l'Aragonés, en un articlo publicau por a suya presidenta en Heraldo.
    En ista rueda de prensa manca ixa referencia. A yo lo que m'estrania ye veyer a un representant de o Guvierno d'Aragón en o Consejo Superior de las Lenguas de Aragón quexar-se de que o Guvierno no aplica a Lei de Luengas ...
    Ixo ye querer estar en o plato y a las tajadas ...
    La referencia a lo II Congreso ye solo que de Nogará-EFA, denguna de as atras entidaz que i nombras la tiene, ni a SLA, ni o CFA, ni a FLFA (ni denguno de os suyos ligallos por deseparau), antimás, como ya sabe o coordinador de Nogará y representant de o Guvierno en o CSLA(a increyible presona que se demanda cosas a él mesmo en as suyas ruedas de prensa), a constitución de l'Academia ye custión de diyas.

    ResponderEliminar
  4. Fernando Estaben no ye Fernando Sanchez

    ResponderEliminar
  5. No ye garra rueda de prensa. Ye una entrevista que fación a Fernando Estabén (no pas Fernando Sánchez) o día d'a debantadera d'as Chornadas de Nogará. Cuento que contestaría a lo que le preguntasen. A foto corresponde a la mesa redonda d'o luns, con Mª Antonia Martín Zorraquino, Marta Marín y Fernando Sánchez.

    ResponderEliminar
  6. Amás, o feito de que Fernando Sánchez estase eslechiu por o Gobierno de Aragón como miembro d'o CSLA no le convierte en miembro d'o Gobierno de Aragón. Asinas que podrá criticar a qui quiera sin que haiga de demandar-le permiso a Picarralero. Faltaría más.

    ResponderEliminar
  7. Ok, lamento la error.
    Pero lo feito de que Fernando Sánchez siga trigau por o Guvierno d'Aragón lo convierte en representant de o Guvierno d'Aragón.
    Si Nogará no ye d'alcuerdo con a politica de o Guvierno d'Aragón respeutive de l'aragonés creigo que debería cambear de coordinador, participe y representant d'ixas politicas, si no, las suyas creticas están de raso desautorizatas, pues se veye que d'una man cretica lo que d'atra refirma.

    ResponderEliminar
  8. Te i entivocas tamién en ixo. Totz quince son estaus nombraus por o gubierno (a propuesta d'o propio gubierno, d'as Cortz y d'a Universidat) como representants d'a sociedat aragonesa en iste tema, y seguntes a lei s'ha de guarenciar a suya obchectividat y independencia.
    O propio CSLA puede (y debe) consellar y creticar si cal a o Gubierno en a politica lingüistica. Tanto mas lo podrán fer as asociacions a las que perteneixen os suyos miembros.
    Tamién o CSLA ha feito, como bien sabrás, una comunicación oficial a o rectorau, a propuesta d'os profesors que i fan parte, creticando a politica d'a Universidat en o respective a la desaparición d'o curso de catalán y una plaza de profesor en l'aria de catalán. Tamién habrían de dimitir os profesors que i son, que son de vez, y seguntes tu, representants d'a universidat, y creticos con a mesma?. Tamién ye desautorizada ixa cretica?

    ResponderEliminar
  9. Cómo chugas con a reyalidat! Lo feito ye que Fernando Sánchez ye un miembro de o CSLA nombrau por o Guvierno (a propuesta de o proprio guvierno, vale).
    En o caso de a Universidat no ha estau o rectorau qui ha propuesto los miembros de o CSLA, sino lo Departamento de Hispanicas.
    Lo feito ye que Nogará tien a o suyo coordinador como representant de o guvierno en o CSLA y, de vez, cretica a lo guvierno. Qui participa de a politica de o guvierno no tien autoridat ta creticar-la, se i pueden veyer intreses fuscos.
    Simplament digo que en o mío lugar a ixo se le dice estar en o plato y a las tajadas, y se considera prou fiero.
    Nogará creticando a lo guvierno no tien denguna credibilidat.

    ResponderEliminar
  10. Picarralero, a veyer si publicas totz os comentarios, nomás os que a tú t'intresen.

    ResponderEliminar
  11. Picarralero67, mientes o estás muy mal informado. Lo cierto es que el Director del Departamento de Lingüística General e Hispánica sólo recibió una llamada de un miembro del equipo de Gobierno de la Universidad, y fue para decirle que le proponía como miembro a él mismo. Ni siquiera se consultó al director por quiénes debían ser el resto de miembros.
    Los cinco miembros de la Universidad fueron designados del equipo rectoral, y aprobados por el Consejo de Gobierno de la Universidad.

    Es lícito, aunque difícil de entender, que te parezca mal o no te guste, o te fastidie que el coordinador de una asociación sea miembro del CSLA, pero no uses mentiras para justificar lo que es una opinión personal.

    ¿De verdad crees que o CSLA debería ser un títere del Gobierno?

    ResponderEliminar
  12. Completamén d'alcuerdo con os comentarios de Picarralero. Fernando Sánchen ye en o CSLA a propuesta d'o Gubierno d'Aragón, a propuesta d'o PSOE.
    Como Coordinador de Nogará ha bedau o emplego d'a grafía d'o I Congreso de l'aragonés sin asperar a la Nueba Academia... No tos entiboquez...
    El ya ha alantau o camino... dezaga n'iremos toz. Lo dífizil ye acatar por qué fa isto, por qué no aguarda a os demás.

    ResponderEliminar
  13. A yo lo que me parix "estar en en el plato y a las tajadas" ye moderar un foro y escribir-ie. Más que más quan se fa de traza tan sesgada y parcial.

    ResponderEliminar
  14. A o siñor/a TA: Le remero que o moderador d'o blog no ye Rafel alias "Picarralero". Anque si ye uno d'os que mas, u o que mas, raya en el.

    O moderador, y tambien la presona que fa tot en o blog ye Antonio Brosed, Yo, qui le raya istas parolas.

    Tambien le remero que enzatando, en iste blog censura no bi'n eba. Pero como muita chen no feba que "insultar", filtro toz os comentarios antis de publicar-los.

    Buste y yo podremos estar d'alcuerdo, u no, con o que diz Rafel. Y si que ye cierto que as trazas de Rafel son prou furas ta dizir as cosas. Pero no insulta.

    Si buste no mete insultos en o suyos comentarios, no se'n alticame que seran publicados.

    Antonio Brosed
    Redazión d'o blog

    ResponderEliminar
  15. Me la bufa como trigó a Univesidat a os suyos representants.
    Qui, dende l'anonimato lo esplica podría esplicar-mos cómo los eslichió lo Guvierno, que de seguras tamién lo sabe.
    Levo fendo politica dende la base 30 anyos, conoxco a lo PSOE, y soi seguro que no triga a los suyos representants de traza inocent. Puestar que ellos lo piensen asinas, pero s'entivocan de raso.
    Nogará debe pensar en isto, pero ye cosa suya. Tamién creigo que a situación de l'aragonés y o catalán han cambeau en os zagueros 30 anyos: antimás yeran parellanas, pero agora l'aragonés ye cuasi esboldregau tanimientres que o catalán contina bien vivo. Creigo que Fablans fa bien en centrar-se en l'aragonés, que aprecisa de tot lo nuestros esfuerzo. O catalán en Aragón ya en tiene prou, l'aragonés ye la nuestra luenga nacional.

    ResponderEliminar
  16. Pai nuestro, que yes en o zielo, satificato siga o tuyo nombre, bienga ta nusatros o reino tuyo y se faiga la tuya boluntá en a tierra como en o zielo. O pan nuestro de cada diya da-lo-mos güei, perdona las nuestras faltas como tamién nusatros perdonamos a os que mos faltan, no mos dixes cayer en a tentazión y libera-mos d'o mal. Amén.

    ResponderEliminar