LAS ACADEMIAS DEL CATALÁN Y DEL ARAGONÉS, PENDIENTES DE LA DGA

El Consejo Superior de Lenguas de Aragón se reunió por última vez el pasado 2 de marzo, asamblea en la que se propusieron a los nueve primeros académicos de cada una de las instituciones. El presidente de este órgano asesor, José Bada, ha confirmado que "solo queda que el Gobierno acepte esta propuesta" para que se "constituyan las academias".

La creación de las academias del catalán y del aragonés están pendientes de un trámite. Una vez que el Gobierno de Aragón acepte la propuesta de los 18 primeros candidatos -nueve para cada una- que ha propuesto el Consejo Superior de Lenguas de Aragón, sendas instituciones quedarán constituidas.

Así lo ha confirmado el presidente de este organismo asesor, José Bada, que ha confirmado que "creemos que estarán antes de las elecciones". "La decisión depende del Gobierno de Aragón y en el momento en el acepten la propuesta las academias estarán constituidas", ha puntualizado. "A partir de ahí los académicos empezarán a trabajar".

Bada ha explicado que la DGA también tiene que aprobar los estatutos de las academias. "Una vez nombrados, los académicos tendrán que concretar estas normas", ha comentado. El presidente ha valorado el recorrido realizado hasta el momento por el Consejo y se ha mostrado satisfecho. "Hemos ido muy deprisa en cuanto al trabajo realizado", ha señalado. No obstante, ha añadido: "No es fácil superar todos los trámites".

Además, ha comentado que, de acuerdo a las normas generales, "las academias pueden tener un mínimo de siete académicos y un máximo de 21 ". "La orquilla es amplia, es mejor empezar con pocos y si luego es necesario ampliar ya verá", ha recalcado.

La próxima reunión del Consejo tendrá lugar el 11 de abril, según ha confirmado su secretaria, Marta Marín. El objetivo de esa cita será analizar "cómo se ha trabajado hasta el momento en Aragón" en materia de educación ya que, en los últimos años, algunos centros educativos ya han empezado a impartir el aragonés como asignatura optativa. "Vendrá gente del Departamento de Educación para ver qué se ha hecho" ya que "queremos que se trabaje a partir de esa base".

Dentro de este órgano asesor existe la "duda" de qué pasará si se produce un cambio de gobierno en la DGA después de las Elecciones Autonómicas. "Siempre la hemos tenido", ha confesado. Además ha opinado que "este tema no debería estar politizado pero hay gente que se empeña en que sea así". "Esperamos que todo siga adelante y se tenga en cuenta nuestro trabajo", ha manifestado.

Fuente: www.aragon2.com

5 comentarios:

  1. Pos s'habrán d'asperar, porque me dicen que Nagore y Vázquez (u Bázquez!) agún no han acceptau estar miembros de l'Academia, con a ideya, claro ye, de que no se metan en marcha las academias antis d'as eleccions. Como agora se sienten en minoría (igual como pasó en o II Congreso), prefieren que no s'avance en cosa, porque o más important no ye l'aragonés si no as ideyas de Nagore. Y si dimpués d'as eleccions CHA gubierna, pos a cambiar-lo tot y a meter a os amigos. Y si gubierna o PP, pos como no s'habrán creyau as academias, tot a cascar-la. Una persona que podeba haber pasau ta la historia de l'aragonés como un heroe d'a recuperación d'a luenga, por a suya tozolonería y intransichencia se va a quedar en una taca historica que nos costará superar. L'endiosamiento ye muit malo.

    ResponderEliminar
  2. Qué pena amigos. No si á la fin Nagore será o que mato a Kennedy. A DGA comboca tardi y mal, leyer que bi ha notizias en iste blog que critican ixo prezisamén, barraches pulitico-instituzionals, y una presona u dos (y no ye pas seguro, si no no diría un "anonimo" m'han dito u creigo saber), ban á estar culpables. Chicos no'n se pas de do sacaz ixas deleras y basemias. Si á una presona le proponen una cosa y no azeuta, en trigamos otri y au, no?
    Seriedá y rispeto, que antimás no imos sobraus de chen con capazidá pa fer o treballo que cal en una Academia, más que más cuan en l'aragonés ye cuasi tot por fer, y bi ha faina á espuertas.
    Y bale de partidismos y endiosamientos, porque amigo anonimo o tuyo comentario ye o más de o mesmo. Y si me pretas te diré que encara más, porque charras de chen y tu no das o tuyo nombre ni as fuens. Pero ixo sí chuzgar, te creyes con dreito a fer-lo.
    Y pena d'o II Congreso, yo lo me creyé, pero ascape se bidon muitas, muitas cosas. Por qué ista prisa en una grafía? Ye de berdá lo más urchén? De berdá? Pensaz, que ese pasau si de o II Congreso ese saliu de berdá ixa unidá que faltaba? (yo soi biello, no pas la beyeré con pena en o mío corazón). Si no ésenos perdiu tiempo en barallas y calumnias, con una clima de rispeto y treballo por a luenga, a DGA ese iu amoniquet, pero de seguro que agora ya tendríamos l'Academia treballando con ganas y sin imposizions, ni minorías, ni costodias.
    Paraz cuenta antis d'encarrañar-zos, que no esfiendo ista grafía, igual cal cambear-la por qué no? Pero con istas trazas? Yo creyeba que o II Congreso iba a pillar otras endrezeras, pero, y tot ye subchetibo, ascape bide que tornabamos ta o de siempre, yo la tiengo más gran, y toma torno con o anatema muderno de l'aragonés "a grafía". Pa ixo a SLA ya en eba feito una, u o problema ye figurar y salir en as fotos? U a SLA yera masiau "zientifico-profesional"? Bi eba medrana?
    Me dan ganas de combocar o III Congreso y que se'n baiga tot ta la fimera.
    Pero ixo sí, la culpa Nagore, nusotros no emos feito cosa mal. Ni emos rencor, ni criticamos, ni faltamos, a nuestra ye parola de "dios". "L'endiosamiento ye muit malo" (sic).

    ResponderEliminar
  3. jajaja, qui no le chita la culpa á Nagore se la chita a Carlos Abril, pero sin charrar a la cara, profes que no, que ye millor fer-se o mego y meter cara bueno.
    Tiens razón, unotro: Culpa, culpa, prou de buscar culpables! Lo que amenistamos ye que toz almintan l'autoridat de l'Academia surtida de a Lei de Luengas y dixar-mos de costodias.
    Dicen que soi furo, profes, sinyors, levo 30 anyos en ista movida, hemos conseguiu adebantar un trango prencipal con a lei de luengas y agora no lo va a esboldregar, ni dengún mainate endiosau ni dengún macatrullo con deleras presonalistas.

    ResponderEliminar
  4. Pos soi con tu, soy "unotro" furo. Y mira que ista Academia bersión 1.0 no la beigo guaire claro, y creigo que i faltaría muita chen, porque a faina ye pistonuda, pero soi á fabor de dixar que treballen, que funzionen y que fundamenten, que faina en tienen.
    Y para cuenta que coinzido con tu estando que escribimos diferén, pero agora pa salbar a luenga cal dixar-nos de costodias y que de berdá se constituiga l'Academia y a treballar.
    Buen día de San Chorche.

    ResponderEliminar