PALABRAS ARAGONESAS; LA FABLA

Hoy, día 14 de mayo 2013, hemos traído a clase a un señor que habla fabla y nos ha hablado sobre lo que es este lenguaje. La fabla es una lengua aragonesa antigua.


Ahora solo se habla en algunos pueblos de las montañas de los pirineos. Nos enseñó algunas palabras como: vaca se dice vaque, oso se dice onso, jabalí se dice chabalí, gato se dice misin, perro se dice cocho... yo, que vengo de Colombia, no conocía la fabla y me ha parecido fenomenal hacer esta entrevista. Podéis ver la entrevista completa en este vídeo. Espero que os guste. Luís Diego, adiós




Fuente: http://noticierovaldefierro2.blogspot.com.es

4 comentarios:

  1. A "Lengua Aragonesa Propia del Área Pirenaica y Prepirenaica" ye l'aragonés, no pas "la fabla". Pa ixo más se bale dizir-le LAPAPYP a lo menos iste nombre se refirma en una Lei aprebada por as Cortes d'Aragón.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. A veyer, iste siñor fa una chicota charrada ta zagals. Y reyalment ixa ye a traza como conoixe a chent l'aragones por muito que no nos ne cuaque. No cal prexinar por ixo que tienga que estar d'alcuerdo con a nueva lei.
      Ta yo, estaria prou bien que se faciese o mesmo en totz os colechios d'Aragón.

      Eliminar
  2. Fabla no será lo más apropiau, pero no ye un nombre que insulta. L'atro m'insulta a yo e a muitos, e ixa lei ye una lei faxista a o zien por zien. No soi d'alcuerdo con Picarralero.

    ResponderEliminar
  3. As tres denominacions pueden estar aceptables siempre drento d’un contexto adecuau. Tanto Luenga d’o Perineu, Fabla u más asobén Aragonés se han emplegau ta denominar a nuestra luenga, pero de traza oficial ye millor clamar-la aragonés sin de más xeribetes porque fa referencia no a una tierra, a una comarca u a una val sino a la chen que la charra u la ha emplegada de cutio e ista chen nos clamamos aragoneses y nunca pas nos emos clamau pirinencos ni fablans. Isto zaguero fa referencia a lugás u actividaz no pas a presonas con alma, ye dizir con libertá. http://rimascurtas.blogspot.com.es/

    ResponderEliminar