IU DEFIENDE QUE EL CATALÁN Y ARAGONÉS SON LENGUAS PROPIAS DE LA COMUNIDAD

Izquierda Unida ha presentado una enmienda a la totalidad a la Ley de Lenguas en la que propone un texto alternativo a esta normativa. Quiere que se mantenga que en la Comunidad se habla catalán y aragonés y que ambas sean cooficiales en las zonas de uso predominante y sean estudiadas en los centros educativos.

Izquierda Unida ha registrado una enmienda a la totalidad de la Ley de Lenguas en la que plantea un texto alternativo a esta normativa. En ella, se cambia el nombre de la normativa por proyecto de Ley de Defensa, Fomento y Enseñanza de las Lenguas Propias de Aragón y se apuesta por fijar como cooficiales al aragonés y al catalán en las zonas donde su uso es predominante.

Su portavoz, Adolfo Barrena, ha defendido que su texto apuesta por “la recuperación de derechos” en materia de lenguas. La formación ha abogado por que cualquier ciudadano tenga derecho a dirigirse a las autoridades en aragonés, catalán y castellano y recibir respuesta en ella. Sin embargo, la cooficialidad de los tres idiomas quedaría reducida a las zonas exclusivas de uso, que debería ser definida.


El escritor Ánchel Conte ha recordado que el aragonés es la “lengua minoritaria más amenazada de toda Europa y una de las que están en mayor peligro en el mundo”. Cree que un idioma no se salva “con una ley insuficiente, que ni siquiera la reconoce”.

Ha afirmado que la supervivencia del aragonés no irá más allá de la próxima generación, salvo que “en las escuelas se imponga su enseñanza y alcance la categoría de cooficialidad”. Algo por lo que el partido apuesta.

Conte ha incidido en que el catalán y el aragonés “no tienen nombre en Aragón”, lo que supone “negar su existencia”. Considera que hablar de aragonés oriental “no es solo acientífico sino una auténtica aberración” ya que “es catalán y punto”.

A este respecto, la consejera de Educación y Cultura, Dolores Serrat, ha señalado que todavía no conoce las aportaciones de IU, pero ha reiterado que lo que se pretende es defender las modalidades lingüísticas que hay en Aragón y que es un proyecto de ley que "no excluye a nadie" y que "busca "incluir a todos".

Fuente: www.aragondigital.es

2 comentarios:

  1. Parabiens per ista iniciativa. Ya que el PSOE aragonés se sumase a la impugnación (e demostrase asinas que defiende, a lo menos, la suya propuesta aprevada chunto con la CHA). Només d'ista manera e poquet a poquet entre totz los partius aragoneses defensors d'o patrimonio lingüistico se podrá despolitizar iste tema que desgraciadament ye un d'es mals que tien l'aragonés. La identificación d'a defensa de l'aragonés con determinata opción politica (como ha pasau n'o País Valenciano con o valenciano) ha feito més mal que bien, con l'anyadiu que en Aragón muitas vegatas ista determinata opción que ye CHA s'ha erichiu erróniament como "la salvadora de l'idioma", a pesar que altrament cal reconoixer que siempre, siempre, iste partiu ha estau coherent con la suya idea de defensa de las dos lenguas aragonesas. No decimos lo contrario!. Una altra cosa beneficiosa pa l'aragonés serba que se mirara de no chuntar u fer tan visible la relación de politica con lingüistica, y que figuras tan sinyaleras y de relativa proyección n'a resta d'Aragón pa lo movimiento como lo filologo Francho Nagore, d'o Consello d'a Fabla Aragonesa u l'escritor Ánchel Conte, de la Sociedat de Lingüistica Aragonesa, no encabezasen listas electorals de CHA u IU respectivament, u declaracions publicas en nombre d'es suyos partius. Sé que isto ye difícil, y que totz tenemos lo dreito de luitar per es nuestros ideals, regular que sí, y per tanto ye licito pensar que isto ye bueno, sí, no lo dubdo, pero yo estoi que no el ye tanto, y que entre la chent que no ye d'o movimiento, chent d'a carrera que bel día puede estar preocupata per l'aragonés, puede causar més refuses que refirmes. Puede que estiga entivocau, pero ye una impresión que tiengo quan parlo con chent nueva que s'acerca a l'estudio u aprendizache de l'aragonés y que sin garra dubda m'han reconoixito que ixo de l'aragonés ye una cosa de CHA (cosa que a muitos de vusaltros vos será familiar) e d'un discurso un tanto radical (son impresions d'éls, claro). Consiguir que la resta d'a sociedat e d'opcions politicas prengan partiu positivo per l'aragonés debría de ser la faina de totz nusaltros, e sobretot d'es partius que el defensan tan activament. Ixamplar las adhesions en altros partius ye la clau, e ixo se podió conseguir en 1996 con un PAR a favor d'oficializar las dos lenguas (denominatas con los suyos nombres de catalán y aragonés) e un PP que no s'oposava a la denominación de catalán. Lluís-Xavier

    ResponderEliminar
  2. A identificazión de l'aragonés con CHA no ha estau culpa de CHA, sino de as atras fuerzas politicas. Anchel Conte ye de o PCE dende antis de a muerte de Franco, cuan o partiu que más esfendeba l'aragonés ta l'Alto Aragón yera prezisamén lo PCE y nunca no l'eban feito caso con iste asunto. Solo que ha estau agora que l'han trucau ta fer ista propuesta. En buena ora, profes, pero ye inchusto acusar a CHA d'ixa identificazión, a lo menos en os primers años, agora puestar que, dende o fracaso de Chuntos por l'Aragonés, si que se pueda dizir que CHA tien una autitú más sectaria.

    ResponderEliminar