EL CONSELLO D´A FABLA ARAGONESA CRÍTICA QUE LA NUEVA PROPUESTA ORTOGRÁFICA NO HA SIDO CONSENSUADA

Las Normas Gráficas del Aragonés consensuadas en el año 87 se pueden conocer en el número once de la revista de investigación lingüística Luenga & Fablas, publicada por el Consello d’a Fabla Aragonesa. Este Consello asegura que la nueva propuesta ortográfica recientemente elaborada por la Academia de l’Aragonés tienes menos validez que estas normas porque no ha sido consensuada, no cumple el principio de sencillez y aleja la lengua oral de la escrita.

El Consello también señala que la nueva propuesta tampoco respeta la adecuación al sistema fonológico medieval, la época en el que nació la lengua aragonesa, que es mucho menos identitaria que la grafía del 87 y que intenta borrar parte de la historia del aragonés.

El número once de esta revista contiene diversos contenidos, como artículos de investigación, en temas literarios, o reseñas de libros de autores aragoneses. El espacio principal lo ocupan las Normas Gráficas del año 1987.

Este último ejemplar que tenía que haber salido en el año 2007, por cuestiones de las investigaciones ha salido a finales del año 2010.

Fuente: www.aragontelevision.es

10 comentarios:

  1. ¡Qué tiempos cuan Fablans teneba iziatiba propia! Treballando de bozeros de Nagore diya si, diya tamien.

    Asinas bos ba...

    ResponderEliminar
  2. O que ye claro, independienment d'o que opine o Consello, ye que a grafía de l'Academia no ye consensuada. Y más quan Castán prometió que sería consensuada con a chent d'as vals y os fabladors patrimonials y que la presentarían en os lugars. Qué pasó con ixo? No sabe u no contesta.
    Y tiene collons presentar-la en Zgz y no en l'Alto Aragón. Ye como si se fese una grafía ta l'aranés y se presentase en Barcelona y os d'a Val d'Arán ni se'n enterasen (miratz-tos o zaguer numero de bisas de lo subordan a veyer en qué grafía escriben).

    ResponderEliminar
  3. ¿Ya i escriben "B"al d'Echo?

    Ixe gran consenso...

    ResponderEliminar
  4. No, agora escriben S'HA FEITO DE NUEIT, debaIxo, tretze... Bi ha chent que no lo quiere veyer pero ni a grafía d'o 87, ni muito menos a d'a SLA (que la emplegan dos u tres personas), ni a de l'Academia han triunfau...
    Ye curioso que siempre que dicen o d'as presentacions por os lugars denguno nunca responde...

    ResponderEliminar
  5. s'ha feito de nuey14 de enero de 2011, 12:36

    Dengun no contesta porque cal que primero se i presenten as grafias anteriors, u no?

    ResponderEliminar
  6. Imos a veyer, quí dició que se presentaría a grafía en o territorio que parla aragonés y si os parladors deciban que no les cuacaba a grafía la cambiarían y si les cuacaba la deixaban tal cual? Pos sí, o sinyor Castán. As atras grafías denguno dició que las presentarían, no emboliquemos. En tot caso, caldrá preguntar-le a Castán porque no cumple o que dició.

    Copio y pego d'una nota de l'Academia en os periodicos:
    A partir de ahí, la Academia difundirá la propuesta para abrir un proceso de diálogo con la comunidad de hablantes de aragonés.

    ResponderEliminar
  7. ¿Y o Ligallo que'n opina?

    ResponderEliminar
  8. Chesús, María y Chuśe14 de enero de 2011, 13:42

    ¿En qué grafía se fan as misas que organiza o Ligallo?

    ResponderEliminar
  9. Y Fernando Romanos en que grafia escribe en Luenga & Fablas?
    Hay algunos que estan en el plato y en las tajadas.

    ResponderEliminar
  10. Soi de Fablans porque no ye una secta, soi ateo, pero si bi ha chen que quiere fer una misa en aragonés, me parixe bien que Fablans colabore con ellos ta que'n salga bien.
    Fablans ye independient, no ye "alacet cultural" de garra movimiento sociopolitico, ni tampoco no reconoxe denguna autoridat lingüistica que no surta de a Lei de Luengas, aculle todas as propuestas normativas como lechitimas y, como organización, no apuesta por denguna d'ellas, sólo que le demanda a o Guvierno d'Aragón que faya cumplir a Lei.
    Isto ha estau asinas dica agora, a penar de os intentos de bels exsocios por fer a Fablans un satelite de lo EFA.

    ResponderEliminar