CONSEJO SUPERIOR DE LAS LENGUAS DE ARAGÓN

Seguntes yera previsto, o esperato e deseyato ‘Consejo Superior de las Lenguas de Aragón’ se constituyó, a la fin, o pasato 10 d’aviento de 2010. No’n bi havió de sorpresas: toz os miembros que yeran estatos proposatos per cada una d’as partis a qui li pertocava bi acudioron e aceptoron de buen implaz o suyo nombramiento. O sinyor José Bada, ex consellero de cultura d’o Guvierno d’Aragon, fue qui asumió a presidéncia de dito Consejo e Marta Marín, impulsora de lo cheso, fue nombrata secretária.

A prensa aragonesa se’n fació eco arrienda e no bi havió dingun problema remarcable ni s’acabó lo mundo como bel un vaticinava.

Es miembros decidioron d’ajuntar-se o dia 27 de ginero, u siga, ista semana pasada.

Un paixarico nos ha charrato que en ista segunda trobada d’o CSLA –a la que tamién bi han acudito toz es consellers e conselleras– s’ha aprevato ya lo suyo Reglamento d’Organizacion Interna e que agora encomiença a parte més dura e aspra: la de decidir qué perfil d’Académias quieren pa l’aragonés e pa o catalan, e lo que ye més dificultoso, quí va a formar parte d’ixas Académias. Respective d’o catalan, pareix que no bi havrá garra problema. Lo movimiento de defensa d’o catalan en Aragon fa tiempo que va d’o ganchet e toz a una. Lo problema, como ye de dar, va a estar l’aragonés. En toz estes anyos no ha sabiu u no ha puesto ganar-se un solido liderazgo perque, si bien Francho Nagore ha endreçato lo movimiento desde fa més de trenta anyos, en zaguerias, ye estato firme contestato per destacables ex companyers d’o Consello d’a Fabla Aragonesa (cosa que ya se berruntava) asinas como per asociacions enteras –d’os patrimonials, en general, ni parlar-ne: els, per un regular, han fuito d’ixe aragonés artificioso u ‘común’, como pompososament se nombra, dende lo primer dia.

A venient reunion, contina charrando-me ixe paixarico, se ferá o 17 de febrero, de tardes. Promete muito debat y será alvez quan cada uno d’os miembros d’o Consejo havrán d’amostrar as suyas cartas, fixar as suyas posicions e, como gosa decir-se castiçament, ‘retratar-se’.

Fuente: http://blocs.mesvilaweb.cat

19 comentarios:

  1. Profes que en l’aragonés no’n i ha guaire d’artifizioso. Sólo que a tuya delera por escribir malamén l’aragonés en iste articlo ye artifiziosa.
    O problema no lo tiene l’aragonés sino os que s’eslamporon de l’aragonés y marchoron ent’o catalán como qui escribe iste articlo.
    Si nusatros mesmos no respetamos a escritura de l’aragonés y escribimos como nos sale d’os güebos no plegaremos ta garra puesto. O problema no ye CSLA sino os barrenaus que s’imbentan nuebas grafías u os patrimonials que nunca no han aprendiu a escribir correutamén l’aragonés. Qui no respeta l’aragonés ye o culpante d’a dibisión interna, no os demás. No t’entiboques, mesache.

    ResponderEliminar
  2. Bai, que o problema debemos estar totz, fueras de tu, que tiens en posesión a "escritura correuta de l'aragonés". Con dicir que o problema de l'aragonés son os patrimonials, ya l'has dito tot, Anonimo.

    ResponderEliminar
  3. Una persona que escribe "culpante" puede culpar de bella cosa á otri?
    Marchotone ent'o catalán? como si un luenga fues una casa. fes-te-lo mirar, que son amigos tuyos os que s'inventan cosas como vada, huellos, etc.

    ResponderEliminar
  4. A mayor parti d’os patrimonials escriben correutamén l’aragonés, fuera d’os que se han negau a fer-lo. Ixo no tira que toz charremos o mesmo aragonés, cadagún en a suya modalidá. Tu en a tuya y yo en a mía. Pero, profes que bi ha una minoría de patrimonials que en cuenta de escribir a suya modalidá en aragonés lo fan en castellano u en catalán. Manimenos, me foi contento de que tu no sigas un d’els y que lo escribas correutamén como lo escribo yo. Ya i beyes que no sólo soy yo qui escribo correutamén l’aragonés ni ye tan difízil como ta no fer-lo, porque tu tamién lo fas.

    ResponderEliminar
  5. o enrastre completo ye iste:
    http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/188662
    creigo que ye lechitimo proponer nuevas ortografías en a esvenidera Academia de l'Aragonés. Ni o CFA ni o EFA tienen a lechitimidat ta autoproclamar-sen "Academia" (os dos lo han feito, un dezaga de cada Congreso, o primero y o segundo, ta 1987 y ta 2006).
    Un barrenau que s'inventó una grafía estio Nagore. Y o nuestro prencipal problema ye o dogmatismo.

    ResponderEliminar
  6. Fa unos meses, os miembros d'o Ligallo (Zaragoza) tornaron a refirmar as normas d'o 87. No me parixe bien que s'empleguen as nuebas normas en iste espazio. Entalto a democrazia...

    ResponderEliminar
  7. Bi ha miembros d'o Ligallo que fan servir a grafía d'o 87; y atros que fan servir as nuevas normas.

    ResponderEliminar
  8. Dos cosas y en castellano para que no se note de que grafía soy.
    1.-Picarralero67, aunque eres el único que se identifica y eso te honra, también eres el único que emplea descalificativos para con otros. Tanto que se oye por estos mundos que quieres presentarte a presidente de Fablans Zgz, pues que quieres que te diga, eso no dice nada bueno de ti.
    2.-A los dos últimos anónimos que afirman que Fablans Zgz han reafirmado la grafía de 87. Dudo que seáis ligalleros porque seguramente estaríais al tanto del resultado de la última asamblea. Y como no creo que lo seáis, o tenéis muchas ganas de cizañar, o alguien os ha contado algún cuento que os habéis tragado enterito y acabáis siendo "borreguitos" controlados por alguno con ciertos intereses (Si, este mundo del aragonés es como la vida real). Sería una buena opción informaros de verdad, pero de verdad de la buena. No en plan me lo ha contado no sé quien que le han dicho por ahí. Es más, si os acercáis por la sede yo creo que hasta os darían una copia de lo aprobado en esa asamblea.

    ResponderEliminar
  9. Muy sensato este último comentario. En todo caso, y aun teniendo derecho a no hacerlo al ser un tema interno, podríais exponer públicamente lo aprobado por la asamblea (que supongo que es la política oficial de la asociación al respecto), y así se evitan esos cuentos y medias verdades por parte de unos y otros.

    ResponderEliminar
  10. http://www.consello.org/informazions.htm#academia

    ResponderEliminar
  11. Resumiendo:
    -Ligallo de Fablans de Zaragoza no toma partida por ninguna de las grafías presentadas hasta el momento por las tres asociaciones con carácter doctrinal.
    -Ligallo de Fablans de Zaragoza respeta, apoya, dignifica, enseña y defiende por igual cualquiera de las tres grafías.
    -Ligallo de Fablans de Zaragoza hace especial hincapié en que sus miembros se expresen en la grafía que mejor consideren. Libertad de credo.
    -Ligallo de Fablans de Zaragoza solo tomara como oficial las normas graficas que surgan de la Academia dependiente de la D.G.A. Y sobre todo ahora que tras muchos años de vacio por parte de las instituciones, esta en puertas de formalizarse.
    -Pero, ¿Cuándo tenga que hacer Ligallo de Fablans de Zaragoza un comunicado oficial? ¿En qué grafía lo realiza?. Tras varias deliberaciones se decidió que tras 28 años expresándose de una manera, simplemente por continuar el habito y la tradición de todos esos años, lo seguiría haciendo igual.

    No hay que darle más vueltas.

    ResponderEliminar
  12. A yo ixe enlaz d'o consello d'a fabla me viene a decir que l'unico que les vale ye Nagore y os suyos acolitos, quan se refieren a la unidat d'a luenga interpreto (u entrepreto, que dirían ells) que no valen soque os que churen lealtat a o modelo nagoriano :-)

    ResponderEliminar
  13. Antes de hablar hay que saber, y no se puede saber las cosas sino son de primera mano, cuando no se esta en el momento oportuno. Ya vale con tantas elucubraciones sobre la grafia que ha decido Ligallo de Fablans de Zaragoza, porque lo unico real es que Ligallo de Fablans de Zaragoza unicamente se decantara por la ortografía que dicte la DGA. Para que no haya malos entendidos otra vez,los que se creen con derecho "y lo tienen",sobre lo que se decide en las asambleas de Ligallo,lo unico que tienen que hacer es acudir a las mismas y asi no habra malos entendidos, y dejaran de hablar en nombre de Ligallo sin saber de primera mano las decisiones que se toman. Vamos a trabajar todos juntos por lo que realmente importa, que es el aragonés.

    ResponderEliminar
  14. Yo no he descalificau a garra chen, cretico los argumentos que fan servir as presonas, no pas as presonas. Y como no tiengo razón pa tener-ne vergüeña, no m'amago dezaga l'anonimato, como fez os demás. Bella poderosa razón en tendrez, sin duda.
    Lo cierto ye que en a zaguera asambleya de Fablans Zaragoza s'aprebó que a ortografía preferida yera la de o I Congreso, pero que se consideraba lechitimo escribir en cualsiquiera tra: incluyindo a de a SLA y a castellano-española.
    Asinas que iste blog no ye contravinindo dengún alcuerdo de Fablans-Zaragoza.
    A reyalidat ye que a mayoría de os socios de Fablans son partidarios de continar con a ortografía de o I Congreso dica que se prenuncia l'Academia.
    LO QUE YE CIERTO DE RASO YE QUE TOZ OS SOCIOS DE FABLANS CONSIDERAMOS QUE YE MENISTER QUE S'APLIQUE A LAI DE LUENGAS, QUE SE TRIE UNA ACADEMIA OFICIAL Y QUE DECIDA UNA ORTOGRAFIA QUE ALLORA TOZ FEREMOS SERVIR.
    U siga, que ta la Federación de Fablans, o EFA no ye l'Academia lechitima, sino a que'n surta de a Lai de Luengas.
    No tiengo denguna intinción de presentar-me ta president de Fablans-Zaragoza y refirmo a Alexandro como tal. Creigo que teneba una faina asabelo dura dimpués de o desastrefeliciano y que ye fendo-lo prou bien, más que más en o plan economico.

    ResponderEliminar
  15. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar
  16. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar
  17. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar
  18. O blog de o ligallo de fablans de Zaragoza, d’a mesma traza que l’asoziazion, nunca no ha feito denguna mena de politica, ni mos fan goi os discursos de carauter organizatibo-sozial que puedan estar rilazionatos con nusatros porque creyemos que ixa no ye a nuestra fayena.

    Isto nomas ye feito ta aduyar a l’aragones, ta meter notizias y ebentos rilazionaus con a nuestra luenga que aparizcan en atros meyos de comunicazión, ta meter notizias d'autibidaz de ligallo y prou. Profes que se azeutan comentarios, pero que tiengan concordanzia con o i meso.

    Me fa muito duelo, pero borro toz os mensaches de Chorche por no estar aintro d’istos parametros.

    Antonio Brosed
    Redazion d’o blog

    ResponderEliminar
  19. Me diz un amigo que cuan digo "un barrenau que s'inventó una grafía estió Nagore" estoi faltando-le a Nagore. Bueno, no yera la mía intinción: quereba dicir que yera un "barrenau" en o sentiu que yera una cosa rariza ixo de fer una ortografía ta una luenga moribunda. Tan barrenau como él soi yo en ixe sentiu. Y toz nusatros.
    Muito le debe l'aragonés y o movimiento de a luenga aragonea á Nagore, pero as suyas posicions se pueden creticar.
    Por lo demás, creigo que ya se han feito todas as propuestas "hortograficas" :P posibles y que agora ye menister que o CSLA tríe l'Academia ta que'n faya una oficial

    ResponderEliminar