METODO T'APRENDER ARAGONES YA

Istas cosas siempre prenzipian igual... ¿A que no yes capable d’elaborar un metodo d’autoaprendizache d’a luenga aragonesa?, sin parar cuenta que, a sobén, parellana proposa-trampa se torna en tot un reto y cuasi una custión d’onor ta un aragonés... ¿Que no? Pues agora te bas a enterar tu...

Siga como siga, astí lo tiens entre as tuyas mans, prebando d’aberiguar qué ye ixo de "Arredol" y si li fa chustizia a ixatro que diz "una gambadeta por a luenga aragonesa".Nusatros lo te contamos. "Arredol" quiere estar un metodo t’aprender a fablar y amar a nuestra luenga, ixuplidada en bel caso, y en atros, prou a ormino, refusada u maltratada. Una aina que t’abrá de baler ta fer un curso de traza tradizional, ye dezir, indo ta clase y fichando como un campión, si ye que asinas lo prefieres; pero, y más que más, ye un metodo que te premitirá iniziar-te y fer-te una ideya prou aprosimada d’o que ye l’aragonés, por a tuya cuenta (y risque) y a o tuyo ritmo, porque contas con un amplo bocabulario y modelos de berbos. Pero talmén o que te pueda resultar más atrautibo ye que podrás trobar-ie un apéndiz con toz os exerzizios resueltos... Un traste útil si ye que plegas a tresbatir-te u a embolicar-te. A la finitiba, un metodo fresco y, quizau, no pas a l’uso. Estruturau de traza platera y an que te i podrás trobar con leuturas dialogadas, exerzizios arrienda y chuegos, muitos chuegos. Un tarabidau ludico-lingüistico que te menará por os camins de l’aragonés sin garra (u poquet) esfuerzo, de traza fázil y siempre prebando de no aburrir-te, que ya se sabe, que os idiomas los carga o diaple y que os follez d’as parolas son bien trafucadors. Si lo emos conseguiu, perfeuto. Pero ixo lo abrá de dezir o tiempo y, más que más, busatros, que lo abrez de patir si ye que tos da la lunada d’empezipiar-lo, rematar-lo y no tos tornaz barrenaus.

Ta rematar, a tu, aragonés, que has enzertau en agafar ista ferramienta, nomás nos manca que preguntar-te... A que no yes capable d’aprender aragonés...?

Fuente: http://boirafablans.blogspot.com

6 comentarios:

  1. me ha costado un pelín entender todo pero oye y porque no en cuanto acabe el colegio me pongo que creo que aun puedo sentirme mas orgullosa de ser aragonesa y un buen paso empezando por aprender aragonés, y a los demás... recuperemos esta lenguaa!! :P

    ResponderEliminar
  2. Preciosa lengua!! Es como una mezcla entre el catalá, castellano, el bable y el galego!!

    ResponderEliminar
  3. En Euskadi, donde puedo conseguir el libro?

    ResponderEliminar
  4. No es una mezcla de todas esas lenguas. Como las demás, también es una lengua derivada del latín y por lo tanto tienen gran cantidad de cosas en comun entre todas ellas.

    Y en Euskadi no se donde se podria encontrar el libro. Prueba a llamar a la botiga de Fablans, 976 231 299 y 692 637 391 que igual te lo pueden enviar. Pregunta por Chan.

    ResponderEliminar
  5. soy catalán y mi abuela es de un pequeño pueblo del bajo aragón llamado Alloza, donde aún conservan mucho léxico del aragonés, en cuanto al texto, lo entendí casi todo ya que es parecido al catalán, muy bonito idioma, llevo ya tiempo queriendo aprenderlo y ayudar a que resurja.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Alloza esta en la comarca andorra-sierra de arcos

      Eliminar