DOS ANYOS SIN LUZÍA DUESO

Nieus Luzía Dueso Lascorz naixió en Plan en 1930, an que vivió dica os dotze anyos y an que creixió charrando l’aragonés chistabino.

A ixa edat, Luzía marchó a estudiar a o colechio d’as Hermanas del Corazón de María de Tamarite de Litera, an que paró cuenta de que a luenga que ella charraba, podeba levar-le a fer o riso y a la marguinación.

Más t’adebant, decide cursar Machisterio en a Escuela Normal de Uesca, estudeos que remata en 1952. Dende alavez, y dica 1992, exercería de mayestra en quantos lugars d’a cheografía aragonesa y d’a catalana. Seguntes recenta Mª Pilar Benítez en María Moliner y las primeras estudiosas del aragonés y el catalán de Aragón y en l’articlo publicau en Rolde Nieus Luzía Dueso Lascorz: una vida de mujer ejemplar para el aragonés, os repalmars de casa de Luzía yeran plenos de regalos d’os suyos alumnos y de diplomas de l’administración educativa.

A suya luita por a dignificación de l’aragonés prencipió en o curso 1953/1954 con o suyo companyer d’escuela en Plan, Santiago Román, en o programa de fiestas de dito lugar y en o que tradución a o chistabino Manolo y Angelé.

Una decada más tardi, en o verano de 1967, Luzía Dueso conoixería a Ánchel Conte, que ta par d’alavez yera profesor en L’Aínsa y pasaba as vacanzas de verano con amigos y familia en Plan. Dos anyos dimpués d’a muerte de Luzía, Ánchel Conte remera que „la conoixié poco, en veras, pero.......................


Fuente: www.arredol.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario