I CONCURSO LITERARIO EN ARAGONÉS «O REINO D’OS MALLOS» (2013)



Organiza: Asoziazión APIAC, con a colaborazión d’os Conzellos d’Ayerbe, Biscarrués, Morillo de Galligo, Santolaria de Galligo e d’as asoziazions Consello d’a Fabla Aragonesa, Nabaters d´a Galliguera, etc. 





REGLES DE PARTIZIPAZIÓN

1.- Bi abrá en total zinco premios:

a) cuatro chenerals: uno de narrazión curta, otro de poesía, otro d’articlos d’opinión e otro d’obras curtas de teyatro.

b) un premio espezial pa o millor escrito, siga de narrazión, poesía, articlo d’opinión u teyatro feito por chen que resida u aiga naxito en bel lugar d’a Galliguera u d’a Sotonera. Os autors podrán presentar treballos en todas as categorías chenerals (pero solo un treballo por categoría). Antiparti, os autors que sigan residens u naxitos de bel lugar d’a Galliguera u d’a Sotonera, lo ferán notar en o esterior d’o sobre.

2.- Os treballos se presentarán escritos en aragonés, siguindo correutamén as Normas graficas de l’aragonés (emologatas en 1987), e abrán d’estar ineditos.

3.- Se presentarán tres copias de cada obra, feitas en fuellas de midas DIN-A4, á una sola cara e á dople espazio. A estensión d’as obras de narrazión curta será d’entre 5 e 15 fuellas; a d’as obras de poesía, d’entre 100 e 300 bersos; d’os articlos d’opinión, d’entre 2 e 3 fuellas; e d’obras curtas de teyatro, d’entre 5 e 10 fuellas. En toz os casos, os escritos se presentarán en tipos Times 12 puntos, u tipos que ocupen un espazio equibalén.

4.- Os treballos lebarán un tetulo e una embotada, os cuals s’escribirán en o esterior d’un sobre zerrato, drento d’o que se meterán o nombre e os d’os apellidos de l’autor, asinas como l’adreza postal, o telefono, l’adreza de mensachería eleutronica, lugar de naximiento e os datos biograficos que l’autor creiga menister. Toz os treballos concurren a os premios chenerals; os que sigan en condizions de concurrir, antimás a o premio espezial deberán meter en o esterior d’o sobre, entre parentesis dimpués d’a embotada: (Galliguera-Sotonera).

5.- Os treballos se nimbiarán antis d’o día 20 d’otubre de 2013 por correu ordinario u se ferán plegar de cualsiquier traza á: APIAC, Plaza Aragón, lum. 40, CP. 22800 Ayerbe. Tamién se podrán nimbiar por correu eleutronico: apiac@reinodelosmallos.com. En iste caso caldrá nimbiar dos achuntos: en uno irá a obra que concursa; en l’otro, os datos presonals.

6.- A dezisión d’o churato se ferá publica en o mes de nobiembre de 2013. O churato será integrato por escritors en aragonés, estudiosos de l’aragonés, presonas notables d’a bida cultural d’a redolada e conzellers de lugars d’a redolada.

7.- O churato podrá no atorgar o premio en bella categoría, si considera que a calidá d’as obras no ye pro gran como pa merexer o premio. Igualmén podrá atorgar bel aczésit, si lo creye combenién.

8.- O premio consistirá en una cantidá de 200 euros en cada modalidá, tanto en os premios chenerals como en o premio espezial, y en a publicazión d’a obra. En o caso d’aczésit, se publicará tamién a obra pero no bi abrá pre en diners.

9.- As obras que tiengan premio u aczésit se publicarán en un libret por a editorial Publicazions d’o Consello d’a Fabla Aragonesa. A imprentazión d’os testos se ferá d’alcuerdo con as Normas graficas de l’aragonés, emologatas en 1987.

10.- As obras publicatas quedarán en propiedá d’o Consello d’a Fabla Aragonesa. Igualmén os treballos no premiatos que no se reclamen en o plazo de 30 días naturals dende a calendata en que se faiga publica a dezisión d’o churato. Istos treballos, toz u beluno, poderban tamién publicar-sen si se chuzga combenién por parti d’as asoziazions u conzellos organizadors.

11.- A entrega d’os premios se ferá cada añada en un lugar diferén d’a redolada, en un día que se determinará drento d’o mes de nobiembre. Os autors ganadors se comprometen a asistir á l’auto d’entrega d’os premios.

12.-A presentazión á iste premio presuposa l’azeutazión d’istos regles.


Lola Gimenez Banzo,
Asoziazión APIAC

10 comentarios:

  1. Obligar a emplegar una determinafa grafia quan no bi ha una oficial ye puro canivalismo. Si totz fesenos lo mesmo esto se fará una guerra. ¿que le paixería a Nagore que en as oposicions a mayestros d`aragones refusemos a qui emplegue a suya grafia? ¿u que en os concursos literarios que no «controla» Nagore no se i almita obras con grafia 87? ..si fotes un boomerang cal que te torne y t'escrabacine. Ixe camin ye sectario y les levara ta un aislamiento sin retorno

    ResponderEliminar
  2. o importan ye o premio...y que s'empente l'aragones en A Galliguera...Alcaso no ye seutario que no se pueda fer serbir a grafia d'o 87 en a Biquipedia? u Arredol no ye seutario? nagorianos vs nogarianos, somos cuatro guatos y no sapemos mas que barallar entre nusatros. Y os que somos difuera d'ista guerra somos FARTOS!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Totalmente de acuerdo. El primer comentario si de algo peca es, precisamente, de sectario. Y la manía personalizada contra Francho Nagore es ya de traca. Chico, chico, qué obsesión...

      Eliminar
  3. Simplamén penible. O CFA nos i tiene acostumbraus pero qué fa APIAC? Asinas quiere que a chen d'a redolada se presente? Con istas normas, se presentarán os de siempre y ganarán os de siempre. Si ixo ye o que quiere APIAC, entabán, pero no fa dengún favor a l'aragonés en a Galliguera.

    ResponderEliminar
  4. "As obras publicatas quedarán en propiedá d’o Consello d’a Fabla Aragonesa "
    ARABA!!! e ixo per qué?... e qui son os d'o Consello..... Asinas mos ba....

    ResponderEliminar
  5. Isto ye penible, aspero que o CFA cambie por o bien de l'aragones.

    ResponderEliminar
  6. Para los tres anteriores. Vamos a ver: el CFA es la entidad que publicará las obras. Por lo tanto, cierto grado (no sé cual exactamente) de derecho sobre ellas adquiere, al igual que cualquier editorial sobre las obras que edita. Segundo: aquí parece que el CFA es muy pero que muy malo. ¿Por qué? No entiendo qué problema hay en que la APIAC establezca un acuerdo para este concurso con el CFA, que le presta, sin duda, una cierta difusión y prestigio (bueno, es posible que esto lo neguéis) y además el amparo de su editorial. Puede que peque yo de ingenuo. Pero no me cabe en la cabeza tanto rollo contra entidades, organismos, instituciones y asociaciones que HACEN cosas. Igual había que denostar, es un suponer, a los municipios que no hacen nada por su lengua. Digo yo. Por favor, y no estoy bromeando: ¿alguien puede explicar razonablemente qué problemas se le ven al CFA a todas horas?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. El CFA es una asociación libre de actuar como sus socios y junta directiva quieran, pero su modo de actuación en los últimos años ha dejado mucho que desear en la defensa del aragonés, con un comportamiento sectario que se manifiesta una vez más en estas "reglas de participación". Claro que APIAC puede establecer un acuerdo de colaboración con el CFA, pero no por ello debería tragar con unas normas de participación cerradas a quien no sea del club, unas normas que excluyen a la mayoría de las personas que hablan aragonés en la comarca. Creo que por ahí van los tiros de los comentarios anteriores.

      Eliminar
    2. Gracias por tu respuesta. El problema debo ser yo pero... sigo sin ver claro. Leo las reglas de participación. No veo por qué están "cerradas a quien no sea del club". No lo veo (quizás porque se me escapan claves). Si es por las normas gráficas del 87, se trata de cogerlas y aplicarlas. Publicadas están. Se aplican y fin del problema. El CFA apoyó esas normas, como otras entidades (si no me engaño), y es normal que las tenga como referencia, así como quienes han acordado con ellos lo de este concurso. Ahora: si alguien quiere presentarse y no usar esas pautas, será más bien su problema. Quiero decir, si alguien es capaz de "encerrarse" en yo no pongo una -b-, o yo quiero escribir con qü-, apañados vamos. Por lo demás, ya digo, igual se me escapan claves. Por ejemplo, eso de "su modo de actuación en los últimos años". Vale, pero ¿como qué? Los interesados en esto, pero ajenos a círculos y demás, me temo que no nos enteramos de nada. Gracias por haber respondido.

      Eliminar
    3. No estoi d´a redolada ni sisquiá soi aragonés, mi pai dimpues de ferretiar cuasi dende nirno por ixas bals ( A Peña, Anzanigo, Riglos..)a la fín marchó por o mundo ta debán a fer-se o pre. De cutio a mia relazión con o lugar d´o mío pai ha estau funda y asabelo de goyosa asinas que quereba agradexer a zelebración d´iste concurso y deseyo que contine a enchaquia terne que terne enta o esdebenidero. Tamién quereba dixar o mio fastio en o tema d´as grafías que a la fin no ye que un espantallo en o campo d´ista luenga que amenista de toz. Me´n pienso nimbiar bella coseta y asinas enamplar o concurso de bella traza. Grazias y dixar-bos de barucas.

      Eliminar