CHARRADA DE RICARDO PÁRRAGA Y REMATANZA D'A ESPOSIZIÓN

O pasau sabado 20 d’otubre remató a esposizión “1982-2012, 30 añadas fendo l’aragonés” que o Ligallo de Fablans de l’Aragonés ha feito con a enchaquia d’a zelebrazión d’o suyos 30 años de esistenzia dende a suya fundación en aquer luen agüerro de 1982, esautamén o diya 24 de setiembre d’ixe año. A esposizión s’ha feito en a Casa Morlans, en a plaza San Carlos, con una graniza asistencia de sozios, amigos y chen intresata en a luenga y cultura aragonesa.

Mientres os diyas que ha estau ubierta a esposizión han pasau por a mesma barios d’os miembros fundadors ta rezentar con charradas cómo estioron os prozesos de fundazión y desembolique de Fablans. Ta rematar a mesma, Ricardo Párraga “Chiri”, charró d’una d’as autibidaz en as que a Colla Chobenil d’a Fabla –simién d’o que un mes dimpués estaría Ligallo de Fablans de l’Aragonés- estió parti y que estió a conoixita “Esnabesada pirirenca, conoixer o Pirineo ta esfender-lo”. En a charrada, Chiri rezentó os preparatibos d’a gambada asinas como un camatón de mazadas que pasoron mientres os 15 diyas que duró a esnabesada: Estricalle de l’autobús que lis puyaba de Zaragoza ta Torla cuan yeran a lo canto d’Arguis, que una nuei lis cremaron o señal d’Aragón, que en o lugar de Bonansa les rezibió un pastor que se diz Marcelino Iglesias, as paellas bechetarianas de Chiri, partius de “zumbol” contra os equipos d’os lugars, dibertius bailes olandeses, etc.


Grazias a o suyo estraordinario archibo grafico amostró gran cantidá de fotografías, pegallos y mapas con os que estió dando imachen a la suya charrada. Y tamién un importan treballo de replega de prensa d’antis en a que se feban eco d’a gambada. A la charrada asistioron, amás, atros fundadors d’o Ligallo que tamién partiziporon en a esnabesada por o Pirineo como son Miguel Ángel Pérez Gil, Miguel Ángel Martín Pardos y Fernando Romanos. Con os recuerdos de toz ers,  refizioron un polito ecaizimiento que anque muitos de nusatros no lo imos bibiu, ye parti d’a istoria biba de Fablans.

Antonio Brosed y Chuanchu Pérez.
Redazión d'o blog.  

2 comentarios:

  1. Futbol. Encara no conoixco de aón surtió ixe rarizo nombre pero ya en tiengo sentiu bellas vegadas y en esferents puestos.

    ResponderEliminar