26 ALUMNOS CURSAN EL DIPLOMA DE ESPECIALIZACIÓN EN FILOLOGÍA ARAGONESA DEL CAMPUS DE HUESCA

26 alumnos estudian desde hace unos días el Diploma de Especialización en Filología Aragonesa del Campus de Huesca, un estudio propio que ha cubierto, de sobras, las expectativas iniciales en cuanto a número de estudiantes. Según el director de estos estudios, Francho Nagore, no se esperaban un número tan alto de alumnos en esta primera edición, lo que demuestra el interés que hay por esta lengua.

Nagore asegura que, para solucionar la pérdida de este idioma tanto en la provincia como en Aragón, el Gobierno Autónomo debería desarrollar una política lingüística favorable al desarrollo y uso de la lengua aragonesa en ámbitos públicos.

El Diploma de Especialización en Filología Aragonesa de la Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación tiene como objetivo preparar a los educadores para la enseñanza del aragonés y ofrecer formación que facilite el acceso a puestos de trabajo en la administración, medios de comunicación, instituciones o proyectos culturales a partir del desarrollo de la citada norma.

Fuente: www.radiohuesca.com

1 comentario:

  1. Tamé ha estau una sospresa mesmo pa'ls propios alumnos d'el Diplloma. La iniciativa mereix la pena, profes que sí, y personalment confio en que iste curso se convoque totz los anyos que siga menester, perque será un sinyal evident de que l'aragonés ye vivo, intresa y es suyos estudiosos (tanto profesors como alumnalla) quieren lluitar de conchunta per ell, asinas como aprender, millorar y perfeccionar entre totz y dende la humildat y el respeto a totas las visions, en el suyo conoiximiento, caracteristicas, modelo referencial (encara en construccion), paraestandards (estan tamé per fer) y dialectos...

    Como consello u comentario constructivo, sería bueno que altros profesors y/u especialistas actuals de l'aragonés estasen bell dia dintro d'el programa preparau, y s'ufrixen nuevas asignaturas (dand un poquet més d'importancia a l'aprendizache de la lluenga aragonesa oral y escrita dende el primer día, y como lluenga vehicular de totas las materias), ya que sin dubda entre totz es que i hai iste anyo, y es perfils d'istos que podrían anyadir-se-ie y que no i estan ara, se contribuiría muito positivament a puyar encara més el nivel d'istes estudios tan prometedors.

    De momento, parabiens a'ls que i estan presents ya en iste anyo primerizo. A vier tot lo que mos amostran y tot lo que aprendem, perque de ganas, n'i hai muitas, de verdat.

    Creigo que entre totz estam escrevind la historia de la supervivencia de l'aragonés, y ixo, en istes momentos de división entre el movimiento asociativo (per causas de protagonismos, falta d'autocritica y mesmo de formacion academica, amaterismo, actitutz intolerants...), y la desidia politica y institucional, ye d'agradeixer.

    Per totas las partes impllicadas necesitam de pasos y de detalles pllenos de humildat y sinceridat, sin imparcialismos (TOTZ hem d'asumir es errors y mancanzas), con consenso y debat sin censuras, con una autocritica no destructiva pero que nos faiga reflexionar, y mes que mes con una amostranza de calidat, dinamica, pedagochica, seria, obchectiva, y con materials ben preparaus y recursos actualizaus. Cal superar el amaterismo y la mediocridat en publlicacions, perfils academicos, amostranza...

    Diban una campanya de la Genralitat de Catalunya d'els anyos 80 que "la feina mal feta no té futur; i la feina ben feta no té fronteres". Aprendam una miqueta d'ells, ya ye hora, no?

    Un alumno que s'estima l'aragonés.

    Lluís-Xavier

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