Tronca de Nadal.

TRONCAS NADAL 2019










Este rito de origen egipcio que llegó hasta Aragón gracias al imperio romano ha pervivido en la sociedad cristianizada que usaba leña para calentarse en las largas noches del solsticio de invierno y la nochebuena.

  La tronca de nadal, es una actividad lúdico-cultural dirigida a un público familiar-infantil en la que esta asociación explica de modo ameno y festivo las tradiciones más ancestrales de la Navidad en Aragón, centrando el acto en la escenificación de la bendición de la “tronca” la noche de nochebuena y posterior reparto de dulces a los más pequeños (y no tan pequeños).
 
  El público asistente tiene la oportunidad de informarse de su origen, su evolución, la forma en que se celebraba hasta hace bien pocos años y cómo puede celebrarlo ahora aunque tenga calefacción central en su piso.

  Por la tronca pasan críos y mayores para que les cague algún caramelo y experimenten la vibración en su mano del tocho de madera que truca al tizón. Algo mágico que aún no ha sido igualado por ninguna videoconsola.



Más información:


Número de teléfono: 692 637 391







Aragón en Abierto




Aragón Noticias






DESCARGABLES:

"En a casa mía"

"Tronca de Navidat"




EN CASA MÍA, CAGA LA TRONCA

  A Tronca de Nabidá ye un icono que á pocas ye estau enronato en a memoria nuestra, pero que chino chano torna to puesto en que nunca no debió salir. Ligallo de Fablans de l'Aragonés leba añadas amostrando iste rito precristiano por toda la cheografía aragonesa y embitando á críos y adultos que o zilebren en casa suya ta que o costumbre torne to puesto que li corresponde: casa nuestra.


  O ziclo nadalenco en Aragón ye un inte de fiesta muito familiar, celebrat arredol de o fogaril, i partizipan toz os miembros de a casa y, especialmen, os/as lolos/as.

  Asinas en Nueibuena se repite cada añada a tradizión de a Tronca y a Toza seguita de diferens rituals ta bendezir-la y formular buens deseyos ta la Casa, tan y mientres se trucaba la Tronca ta que soltase bel regalo y lamín de nadal.

  L´abiellimiento de a poblazión, a emigrazión enta las ziuda y o cambeo de as casas de os lugars han amarguintao a tradición en un segundo plan, cuan no oblidata.

  Totas las añadas, Ligallo de Fablans de Zaragoza amuestra iste rito precristiano por toda la cheografía aragonesa, envitando á críos y adultos que o cilebren en casa suya ta que o costumbre torne to puesto que li corresponde: casa nuestra.

  Amana-te-ne y conoxerás una d´as tradizions más curiosa d´Aragón.



No hay comentarios:

Publicar un comentario