PUYALÓN FA UN ANALÍS SOBRE L’ACTUALIDAT LINGÜISTICA Y ANUNCIA A SUYA SURTIDA D’A “COORDINADERA ARAGÓN TRILINGÜE”

Puyalón de Cuchas, a organización politica d’a Cucha Independentista Aragonesa quier fer publico que deixará d’fer parti d’a “Coordinadera Aragón Trilingüe”.

As nuestras conviccions, como se puet consultar en a ponencia politica surtida d’a nuestra Asambleya, son que l’aragonés y o catalán, luengas propias d’Aragón nomás pueden salvarse con un refirme radical, urchent y decidiu. No podemos renunciar a la oficialidat d’as tres luengas en piet d’igualdat, como dictamina a UNESCO y/u qualsiquier persona que tienga o más chicot aprecio enta o nuestro patrimonio lingüistico como pueblo, y que tamién en ye d’a humanidat.

Tampoco no podemos fer una acción feble, esfendendo una lei de luengas que no plegaba a los minimos exichibles, no ya por a nuestra organización, sino sisquiera por a lechislación europeya y internacional quanto a lo patrimonio y los dreitos d’as luengas minorizatas y os suyos fabladors. Prou que refusamos de tot o prochecto de lei de luengas que preba de fer o PP-PAR, pero a Lei encara vichent, tot y estando un trango entabant, no yera a solución t’os problemas d’as nuestras luengas.

L’aragonés, antimás, ye en una situación de particlar febleza, en tener una masa de fablants chicota, garra refirme institucional y en salir-se bellas organizacions d’o consenso normativo plegau a radiz d’o II Congreso por l’aragonés. Salida ista d’unas trazas que encara no plegamos a entender sino ye por qüestions personals u d’intreses politicos, y no pas culturals u lingüisticos.

A tamás d’haber preso amprau o nombre d’a Coordinadera Aragón Trilingüe, poco tien que viyer ista con a que levó t’as accions politicas que rematoron en a más gran manifestación que ha conoixiu a luita por as luengas d’Aragón. Si aquella yera encabezada................

Ta leyer tot l'articlo punchar en a imachen


Fuente: www.puyalon.org

No hay comentarios:

Publicar un comentario