NAIXE A PLATAFORMA “ESFENDEMOS AS LUENGAS”

En o diya d’ahiere se presentó a plataforma “Esfendemos as Luengas”, que naixe con a sola fin de continar creyando espacios t’a espardidura de l’aragonés y o catalán, amás de denunciar as continas enrestidas que sufren istas luengas minoritarias por parti d’as institucions publicas, organizacions socials y politicas u d’os meyos de comunicación.

Dende Esfendemos as Luengas sinyalan que a zaguera Lei de Luengas aprebada iste 9 de mayo por o Gubierno d’Aragón, formau por PP y PAR, en a qual cambean de traza oficial o nombre d’aragonés y catalán por LAPAPYD y LAPAO, no ye mas que unatro intento d’acabar con una reyalidat lingüistica, d’a qual organismos como a UNESCO han exichiu a protección y divulgación d’istas luengas.

“As continas manipulacions y adoctrinamiento en toponimia u denominacions d’as luengas, as declaracions amagadas, as risalletas u o desconoixmiento scientifico son una constant en os meyos, exposicions u declaracions institucionals“

Entre a presentación, emitioron un video en o qual a plataforma Esfendemos as Luengas denuncia l’actitut levada acabo por os meyos de comunicación aragoneses. Destacando a posición prenida por a televisión autonomica “Aragón TV”, a quala plega a ridiculizar istas luengas, mesmo arribando a negar a existencia d’o catalán y l’aragonés.

A plataforma “Esfendemos as Luengas” ha quiesto fer un clamamiento a todas as personas que quieren treballar por un Aragón trilingüe, do l’aragonés y o catalán se reconoixcan como luengas oficials y en a qual se remate con ista persecución institucional y mediatica de totz os que charramos istas luengas.





Por meyo d’iste video queremos fer present, dende a recient enguerada plataforma “Esfendemos as luengas”, un puyal d’inchusticias que se cometen a sobén con as luengas minoritarias d’Aragón. Una plataforma que se probará a denunciar todas as enrestidas a las nuestras luengas minoritarias: catalán y aragonés, dende qualsiquier institución u organización, por qualsiquier meyo d’información u de qualsiquier traza.
Feremos una cursa por os dreitos más fundamentals, comunment incumplius en os meyos de comunicación, más que más a canal publica Aragón Tv.
Pero que, tal y como “Esfendemos as luengas” se mirará de informar-ne, no son actitutz exclusivas d’ixa canal, sino que por un regular amaneixen en editorials, radios, periodicos,… u toda mena de meyos navegaus mientres anyos por intreses politicos amagaus:
  • O tracto ascientifico y politizau d’o catalán en Aragón, en comparación con atras canals como TV3, aon que a existencia d’atra luenga minoritaria como l’Aranés no i adhibe garra problema. O mensache d’incherencia u imperialismo catalán, ninviau dende bells sectors politicos, no ye asinas entendiu en o tractamiento d’un caso parellano dentro d’as suyas mugas.
  • Reyalidatz amagadas do l’aragonés ye present difuera d’as nuestras mugas, como os exiliaus franceses d’a Guerra Civil. No reciben o mesmo tracto dende qualsiquier meyo d’o nuestro arredol, a vegadas acusaus de nacionalistas, pero con una sensibilidat lingüistica a rans muit superiors.
  • A manipolación y transformación d’o lexico aragonés en os programas en castellano ye un firme sinyal d’os meyos de comunicación aragoneses, que a vegadas se autoproclaman como autoesfensors d’as variants u peculiaridatz,…pero que tienen como faina fixar o lexico castellano poco espardiu en Aragón. Parolas como “aranyones”, “rebollón u robelló“, … son correchidas de camín por as suyas sustituas castellanas “endrina” y “níscalo“.
  • A ridiculización y vulgarización de qualsiquier comentario en aragonés, tiene a maxima fuga con a simple eliminación en os noticiarios de Aragón TV. Noticiarios controlaus por sectors politicos que dicen esfender a libertat pa charrar en lo que se quiera.
  • L’asimilación de l’aragonés por parti d’o “Espanyol d’Aragón” y a suya manca de rispeto en no fer servir nunca a parola “Luenga aragonesa” y/u “luenga catalana” ye norma común en totz os programas d’a canal publica.
  • Mesmo l’humor emplega l’aragonés como un trocet y una particularidat d’o castellano en Aragón.
  • cultura en Aragón siempre ha deixau a un costau as luengas minoritarias, y dende fa bells anyos politicos amanaus a o PP van fendo tranya con os suyos postulaus espanyolistas. Espardindo historias irreyals sobre a magnitud d’a luenga castellana y a falsa implicación d’a Corona d’Aragón en ista fayena.
  • Directors chenerals de cultura como “Humberto Vadillo” se fan a mofla d’as luengas minoritarias en a suya consellería, y evitan parlar-ne en actos publicos como as entregas de premios que a posteriori han eliminau “Guillen Nicolau” y “Arnal Cavero”.
Fuente: http://arainfo.org y http://esfendemosasluengas.wordpress.com/

No hay comentarios:

Publicar un comentario